Editorial fotografie

Editorial fotografie laat je bedrijf zien!

Editorial fotografie is een vorm van fotograferen waarbij in opdracht voor bedrijven, magazines en uitgevers beelden gemaakt worden als ondersteuning bij een artikel, website of campagne. Meestal gaat dit in nauwe samenwerking met een redacteur, art director, beeldredacteur of een vormgever.

Door vooraf contact te hebben met de opdrachtgever, het bedrijf wat in beeld wordt gebracht of de tekst waar de foto’s onderdeel van gaan worden door te lezen, krijg ik informatie die ik tijdens het fotograferen kan gaan gebruiken. Op die manier sluiten de foto’s in een later tijdstip naadloos aan bij het artikel of website.

 

Verhaal

Mijn doelstelling is om het verhaal van bijvoorbeeld het bedrijf of bedrijfsevent te vertellen. Dit doe ik op verschillende manieren. Maar vooral door mensen in het verhaal te betrekken. Daarnaast wil ik een statisch beeld proberen wat spannender te maken. Door gebruik te maken van mijn expertise als popfotograaf, zie ik vaak de mogelijkheid om de manier van fotograferen in elkaar te verweven. Hierdoor ontstaat een vorm van editorial fotografie met een klein ‘rock ‘n roll randje’.

 

Durf

Dit vakgebied vergt de kunst van specialisme. Niets is hetzelfde. Bij een bedrijfsevent kan het licht veranderen, de podiumpresentatie veranderen, houdingen veranderen etc. In een bedrijfsomgeving is het van belang dat je mensen op hun gemak stelt en toch juist die beelden maakt die kenmerkend zijn voor dat bedrijf. Wanneer het private personen zijn die in beeld komen is het de kunst om hen op het gemak te stellen om zo de foto te maken waar zij zich in herkennen.

Kortom het is absoluut een vak apart waar ik mijzelf de afgelopen jaren in bewezen heb en als specialist te boek sta.

contact opnemen